Uutiset

Forssan brändityö käynnistyy, osallistu kyselyyn!

02.06.2020

Forssan brändityö käynnistyy, osallistu kyselyyn!

Mistä tunnistaa Forssan ja forssalaisuuden? Herätämme keskustelun aiheesta!

 

Forssan kaupunki on käynnistänyt brändityön ja osaksi tätä työtä haluamme mukaan myös Forssan asukkaiden arvokkaita mielipiteitä ja näkemyksiä. Pyydämme teitä ystävällisesti vastaamaan brändikyselyyn tämän: https://link.webropolsurveys.com/S/5076FDC5EDA9BC25 kyselylinkin kautta. 

Vastausaikaa kyselyyn on 30.6.2020 asti.

Paljon kiitoksia osallistumisestanne!


Kaupunginjohtaja Jari Kesäniemen
ajatukset brändityöstä

Viestinnän tarve ja merkitys korostuu jatkuvasti ja meiltä kaupunkina odotetaan meidän itsemme näköistä viestintää ja markkinointia. Samoin vuorovaikutus ja kuntalaisten mahdollisuus vaikuttaa siihen, mitä ja miten viestimme, ovat tänä päivänä tärkeitä.

Aloitamme nyt keväällä Forssan brändityön, jossa keräämme yhteen kaikki identiteettimme kannalta tärkeät viestittävät asiat. Millaisia olemme, mitkä ovat vahvuutemme? Mitä me kerromme itsestämme muille ja miten, millä tyylillä esiinnymme?  

Tavoitteenamme on kiteytetty, yhtenäinen Forssa-brändi ja selkeä brändikäsikirja, jonka avulla meidän kaikkien on helppo viestiä ja jakaa ymmärrettävästi Forssan oikeita brändiominaisuuksia.

Toteutettava brändikäsikirja tulee pohjautumaan kaupunkistrategiamme visioon: Järkivihreä Forssa – Kestävää elinvoimaa. Haluamme forssalaisille – meille – hyvää tulevaisuutta ja uskomme saavuttavamme sen tavoittelemalla kestävää elinvoimaa.

Työn ensimmäisessä vaiheessa teemme ennakkokyselyjä, joihin muun muassa asukkaat, yritykset, opiskelijat ja matkailijat pääsevät osallistumaan. Sen jälkeen käsittelemme kohderyhmäkyselyn tuloksia ja piilossa olevia vetovoimatekijöitä työpajoissa, joihin haluamme mukaan teitä forssalaisia. Näiden pohjalta rakennamme brändikäsikirjan ensimmäisen version, jota kaikki halukkaat pääsevät kommentoimaan. Vuoden lopulla on sitten valmista ja muun muassa brändilupaus, tarina ja ydinviestit tehty.

Meillä viestintä ja markkinointi perustuu Järkivihreä Forssa -kaupunkistrategiaan, jota olemme vieneet eteenpäin jo vuodesta 2014. Kaupunkistrategian toteuttamisessa parhaat viestin viejät ovat kaupungin henkilöstö sekä me kaikki kaupunkilaiset. Nyt kun laitamme isomman vaihteen silmään, haluamme keskustella kanssanne siitä, millainen Järkivihreä Forssa on elämän arjessa ja juhlassa ja miten näistä asioista kannattaa kertoa muillekin.

Tällaisia suunnitelmia kevään tässä vaiheessa. Lisää myöhemmin!

 Arvoihimme avoimuus, rohkeus ja vastuullisuus tukeutuen,

Jari Kesäniemi