SÄHKÖINEN ASIOINTI

Forssan seudullisen rakennusvalvonnan kaikki luvat ja ilmoitukset haetaan
sähköisen asiointipalvelun kautta. Lupaprosessi toimii täysin sähköisenä.

Sähköinen asiointipalvelu toimii luvanhakemisen lisäksi myös kommunikointivälineenä asiakkaan ja rakennustarkastajan välillä. Kun lupa/ilmoitus on perustettu palveluun hankkeesta voi kysellä lisätietoa ennakkokyselyn kautta. Viestit tallentuvat hankkeen alle ja ovat sieltä luettavissa koko prosessin ajan. Sähköinen asiointipalvelu on käytössä 24/7 eikä hakemuksen jättäminen ole aikaan eikä paikkaan sidottu.

Luvan hakijalla tulee olla käytössä oleva sähköpostiosoite. Hakemuksen jättäminen vaatii vahvan sähköisen tunnistautumisen. 

Pääsuunnittelija tai/ja hankkeeseen ryhtyvä täyttää hakemuksen. Lupaa haetaan rakennuspaikan omistajan/haltijan nimellä. Hakemukseen voi liittää tarvittaessa valtakirjan luvan hakemista varten. 

Ohjelma neuvoo ja opastaa hakemuksen täyttämisessä.
Seuraavaksi on koottu muutamia hyödyllisiä neuvoja hakemuksen täyttämiseen. 

Neuvoja luvan hakemiseen 

Sähköinen asiointipalvelu

Lisätietoja: rakennusvalvonta@forssa.fi